School in Textual Criticism and Editorial Technique

Florence,  April 8-12, 2024 - Applications open

School in Textual Criticism and Editorial Technique

Applications are open for "Testi e Forme della Tradizione_School in Textual Criticism and Editorial Technique" (Florence,  April 8-12, 2024).

The School aims to provide advanced notions and methodologies on the history of transmission of classical texts, textual criticism, and editorial technique through lectures and workshops on Greek papyri and Medieval manuscripts. The School activities, which will take place at the Istituto Papirologico Girolamo Vitelli and the Biblioteca Medicea Laurenziana, will mainly focus on methodological issues arising from ancient anthologies and gnomologia.

Faculty and Speakers:

G. Bastianini (Florence), A. Bernabé (Madrid), T. Dorandi (Paris), P. Finglass (Bristol), F. Maltomini (Florence), V. Piano (Florence), R.M. Piccione (Turin), F. Ronconi (Paris), G. Zago (Florence).

The School will admit up to 16 applicants (MA in Classics is required). Language of instruction will mainly be Italian.

Application deadline: December 15, 2023

Link to the complete Call for Application.

poster

For further information, please, contact the organizers:

Francesca Maltomini: francesca.maltomini(AT)unifi.it

Valeria Piano: valeria.piano(AT)unifi.it

Giovanni Zago: giovanni.zago(AT)unifi.it

04 December 2023 (Archiviata)